منتدى التفوق والابداع

انا محجبة ليــه 99211627

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتدى التفوق والابداع

انا محجبة ليــه 99211627

منتدى التفوق والابداع

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

3 مشترك

انا محجبة ليــه

EnAsOoOo
    EnAsOoOo
    المراقب العام
    المراقب العام

انا محجبة ليــه Ooooo-10
    انا محجبة ليــه Unknow10
    انثى انا محجبة ليــه 8vuutv
    محترم لقوانين المنتدى
    انا محجبة ليــه ضع رابط الصورة هنا

عاجل انا محجبة ليــه

مُساهمة من طرف EnAsOoOo السبت مارس 27, 2010 12:55 am

أنا محجّبـة ليـه؟

انا محجبة ليــه T724
    أنا محجبة - بعد إيماني بأمر الله سبحانه وتعالى بإن الحجاب فرض على كل مسلمة - علشان الأسباب التالية :]*******
    1

انا محجبة ليــه T7241

علشاني انا حرة.. مو من حق اي واحد يشوف مني اللي ما ابغاه يشوفه إلا بإرادتي.. ومن حقي اختار من اللي يشوف مني أجمل ما عندي... واللي علشان يشوف هذا ويبقى حقه وحلاله بلاله و عن طيب خاطر.. لازم هو بعد يعطيني مشاعره واللي باقي من عمره عن طيب خاطر

2

انا محجبة ليــه T7247
    علشاني أنا غالية.. ما ينفع أقـلـل من قيمة نفسي واخليها عرضة لكل العيون.. ويبقى خروجي مكشوفة ضوء أخضر لكل من هب ودب يسرق مني ولو نظرة لأي جزء مو متغطي مني.. حتى لو ما كان هذا قصدي.. بس مو قادره امنعه.. كامل اعتذاري لغير المحجبات ( الله يهيدهم يارب ).. ولكن هذا اللي بيصير منكِ لضعيفي النفوس حتى لو ماكان هذا قصدك... وهذا اللي علشانه الله سبحانه وتعالى فرض الحجاب . علشان ما يطمع اللي في قلبه مرض.. مع الأخذ في الاعتبار انه “كل من هب ودب هذا” مو بس الشباب اللي بيعاكس البنات في الشارع... هذا يتضمن حتي الزبال ( اعزكم الله واكرمكم ) اللي بيسوق عربية الزبالة اعزكم الله واكرمكم ) او السواق في الشارع.. كل هؤولاء من الممكن انهم يناظروا فيك.. لأ هذا بعد يمكن ماعجبهم ويدوروا وجوههم إعراضاً

3
    انا محجبة ليــه T7243
    علشاني أنا باحترم نفسي.. وشايفة نفسي كبيرة قدام نفسي.. وما ينفع أنزل سوق المنافسة في الأنوثة علشان أفوز في الآخر بنظرة شهوانية أو كلمة غزل رخيصة أو عرض صحوبية

[/size]4
    انا محجبة ليــه T7242

علشان انا جمالي مو خارجي وبس.. ومن حقي ان اللي يبي يتزوجني.. واللي بعطيه الباقي من عمري... واللي بعطيه كل مشاعري.. واللي بقاسمه أحلامي وأفكاري ومستقبلي .. واللي بخلف منه اطفالي.. وباربيهم معه.. مايختارني على مقاييس شكلية وبس.. أو يبقى هذا العامل الأساسي في أختياره لي.. علشان كذا مو ضروري يشوفني في كامل زينتي وجمالي قبل ما يتزوجني.. الأهم انه يحب روحي ويعجب بشخصيتي.. ويرتاح معي نفسياً.. لانه به بنات يأجلون الحجاب الى ان تتزوج ضامنه ما شاء الله عليها... على أساس انها تكون ضمنت واحد.. مع إن ما فيه حاجة مضمونة في الزمن هذا الا ان يشاء الله.. واللي اختارها علشان جمالها.. ممكن قوي يتزوج عليها واحدة أجمل منها.. لأنه أكيد فيه الأجمل منها

]*******[/size]
    5

انا محجبة ليــه T7245

علشاني أنا بخاف على أخوي في الله اللي بيشوفني في الشغل أو في الكلية أو في المواصلات أو في الشارع او.. ويمكن يكون يبغى يقرب من ربي.. وبيجاهد نفسه علشان يغض بصره.. فما ارضى لنفسي اني اكون سبب في اني اكون فتنه له

6

علشاني أنا بشيل هم أخوي في الله اللي نفسه يزوجني ومو قادر لضعف إمكانياته المادية.. فمو ضروري يعني ازود عليه همومه.. وأخيِلُه في الرايحة والجاية

7

هذا غير حاجة مهمة بعد.. الكفن حق النساء... فيه حجاب.. فاللي مو لابسته وهي حية بإرادتها وبـطاعة الله.. بتلبسه كذا ولا كذا وهي رايحة قبرها.. وطالما ان الله سبحانه وتعالى امر اننا نتستر حتى وحنا رايحين قبورنا..وبكذا انتهى التكليف.. وما حد بيشوفنا ثاني مره ولا بيطمع فينا احد.. يبقى ما فيه معنى اننا نمشي مكشوفين لكل العيون واحنا أحياء نرزق.. يبقى الأولى اطيع الله سبحانه وتعالى بإرادتي وأقابله وهو راضي عني وآخذ أجري كامل بمشيئة الله.. ولاّ ان تكون ملابس غير وانا جثة واقابل ربي وهو غضبان علي؟

*

انا محجبة ليــه T7246

الأسباب هذ اللي فوق .. هي اللي فهمتني ليه ربي فرض علينا الحجاب.. مو تعسير ولا تضيـيـق... الحجاب فعلاً عزة وكرامة.. ما يعرفه غير اللي ذاق طعم الستر
    ربي يهدينا ويهدي بنات وشباب المسلمين يارب

للعلم مو مني الموصوع من شخص طلب مني ما اكتب اسمو بس ما تنسوه من دعواتكم
    prince of love
    prince of love
    ادارة المنتدى
    ادارة المنتدى

انا محجبة ليــه Ooooo-10
    رقم عضوية : 1
    انا محجبة ليــه Studen10
    ذكر انا محجبة ليــه 8vuutv
    محترم لقوانين المنتدى

عاجل رد: انا محجبة ليــه

مُساهمة من طرف prince of love السبت مارس 27, 2010 7:19 pm

موضوع غاية في الروعة عنجد راااااااااااااااائع يعطيك الف عافية على الموضوع المهم لكل بنات الامة الاسلامية

جزاك الله خيرا 2
    {ABD1}
    مبدع مشارك
    مبدع مشارك

انا محجبة ليــه Ooooo-10
    انا محجبة ليــه Studen10
    ذكر انا محجبة ليــه 492788507
    محترم لقوانين المنتدى

عاجل رد: انا محجبة ليــه

مُساهمة من طرف {ABD1} السبت مارس 27, 2010 10:14 pm

الله يعطيكي العافيه ع الموضوع والله يهدي الحميع انا محجبة ليــه 42276 انا محجبة ليــه 651500 انا محجبة ليــه 977986

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 19, 2024 3:05 pm